Kalendář akcí

Turistika v okolí

Podél Hamerského potoka

Typ

Doporučovat něco něčí pozornosti, znamená mít k tomu místu, události, zajímavosti určitý osobní vztah. Znamená to doporučovat něco, co člověka naplní spokojeností, jeho duši naplní klidem nebo…

Kostel sv. Bartoloměje v Rejštejně.

Typ

Rejšten a nedaleké Kašperské Hory tvořily ve středověku jeden celek, o kterém je první zmínka již v roce 1337. Samostatným městem se stává z rozhodnutí císaře Rudolfa II až v roce 1584. Historie…

Rozcestí Tomandlův křížek

Typ

Rozcestí Tomandlův křížek leží na Pancířském hřbetu v sedle mezi Habrem a Pancířem. Křižují se zde červená turistická značka hřebenovky z Pancíře přes Můstek na Prenet a žlutá značka scházející z…

Vintířova skála

Typ

Vintířova skála na vrcholu Březníku (1006 m n. m.) u Hartmanic (3 km jihozápadně) je starým poutním místem. Své jméno má po sv. Vintíři, který v letech 1040 - 1045 zde žil v poustevně pod skalou. Sv.…

Vintířova kaplička

Typ

Vintířova kaplička pod vrcholem Březníku (1006 m) u Hartmanic se nachází více než 1 km jihozápadním směrem Nad Dobrou vodou. Původní dřevěná kaplička na místě poustevny mnicha Vintíře, byla v 50.…

Rozcestí Pod Oblíkem

Typ

Rozcestí Pod Oblíkem protínají cyklostezky i pěší trasy. Můžeme se odsud vydat zkratkou přímo na Oblík nebo po žluté na Tříjezerní slať s naučnou stezkou. Odtud pak dále na Rokytu s geologickou…

Rašeliniště Tříjezerní slať

Klatovy

Tříjezerní slať je malé vrchovištní rašeliniště pojmenované podle tří jezírek nalézajících se uprostřed vrchoviště. Rašeliniště se rozkládá na 5 hektarech a leží asi 3 km od Modravy pod vrcholem…

Rozcestí Tmavý potok

Typ

Rozcestí Tmavý potok leží v údolí za soutokem Tmavého a Javořího potoka a je možno odsud vyrazit vícero směry. Můžeme se vydat vzhůru po modré k vrcholu Oblík a následně buď odbočit vpravo (zelená)…

Rozcestí Rybárna u Modravy

Typ

Rybárna je bývalá hájovna postavená do tvaru písmene U, typického pro schwarzenbergské lesovny. Nyní je z ní rekreační zařízení. Leží při Roklanském potoku, cca 2,5 km od Modravy. Její název je…

Turistická známka č. 1796 - Barokní lékárna U Bílého jednorožce Klatovy

Typ

Barokní lékárna je součástí Vlastivědného muzea Dr. Hostaše v Klatovech. Lékárna sloužila běžnému provozu až do Roku 1966, kdy byla vyhlášena za památku. Najdeme zde dvoumetrový zub narvala. Ve…